W dniach 6—8 czerwca 2014, Bajkonur, klub Lokal i Muzeum Sztuki w Łodzi zapraszają na 3. edycję LDZ Music Festival. Jest to wydarzenie prezentujące nowe zjawiska i trendy na polskiej scenie muzycznej.
Program festiwalu
CZĘŚĆ EKSPERYMENTALNA: PIĄTEK, 6 CZERWCA 2014 — KLUB BAJKONUR (WI-MA), al. Piłsudskiego 135 | |
---|---|
17:00 | TARGI NIEZALEŻNYCH WYTWÓRNI MUZYCZNYCH |
18:00 | PANELE DYSKUSYJNE: „Miejsce polskiego artysty na polskich festiwalach” – dyskusja o różnicy w warunkach kontraktowych pomiędzy artystami polskimi i zagranicznymi – Jakub Knera (Popup) oraz Jędrzej Słodkowski (Gazeta Wyborcza) „Czy naprawdę Polska nie jest częścią świata?” – dyskusja o kompleksach, stereotypach i modelach myślenia wywodzących się z lat 90. XX wieku – Jakub Knera (Popup) oraz Jędrzej Słodkowski (Gazeta Wyborcza) |
20:00 | KONCERTY: SEBASTIAN BUCZEK ROBERT PIERNIKOWSKI WOJCIECH BĄKOWSKI SYNY 11 |
CZĘŚĆ KLUBOWA: SOBOTA, 7 CZERWCA 2014 — KLUB LOKAL, ul. Sienkiewicza 61A | |
20:00 | KONCERTY: JACEK SIENKIEWICZ RSS B0YS ZWICHNIĘCI DANDYSI CHINO PATRYK CANNON ODAIBE GAAP KVLT JAAA |
CZĘŚĆ SPECJALNA: NIEDZIELA, 8 CZERWCA 2014 — MUZEUM SZTUKI W ŁODZI (MS1), ul. Więckowskiego 36 | |
17:00–19:00 | INSTALACJA: BNNT |
19:00 | KONCERTY: BNNT PAWEŁ KULCZYŃSKI |
Projekt dofinansowany ze środków Wydziału Kultury Urzędu Miasta Łodzi.
Bilety
Karnet: 60 zł
Bilet jednodniowy: 25 zł
(dostępne w bileteriach – EMPiK, MediaMarkt, Eventim)
Artyści LDZ Festival 2014
Sebastian Buczek
Artysta dźwiękowy i wizualny, performer, designer i konstruktor. Studiował grafikę na ASP w Katowicach i film animowany w łódzkiej PWSFTViT; zajmuje się także grafiką użytkową, fotografią mikroskopową, produkuje roboty i maszyny (uchodzi za doskonałego materiałoznawcę). Dał się poznać szerszej publiczności za sprawą eksperymentów w dziedzinie analogowych sposobów zapisu dźwięku i jego przetworzeń. Buduje dziwaczne instrumenty, wytwarza płyty gramofonowe ze szkła, pleksi i drewna pokrytego pszczelim woskiem i szelakiem. W latach 2000-2002 ściśle współpracował z wytwórnią Mik.Musik, w której wydał legendarną już płytę „Wabienie dziewic”.
Robert Piernikowski
Człowiek-paradoks. Raper uwielbiany w środowiskach punkowych, wyśmiewany pośród hiphopowców. Postać absolutnie niedoceniana w kraju, za to gromadząca tłumy na koncertach w Czechach, występująca na barcelońskiej Primaverze i nowojorskim Unsoundzie. Ostatnio jego talent dostrzegł dyrektor Narodowego Starego Teatru Jan Klata, dla którego Piernikowski tworzy muzykę do spektakli.
Wojciech Bąkowski
Reżyser filmów animowanych i wideo, artysta sztuk wizualnych, poeta, muzyk, performer, autor muzyki alternatywnej. Urodzony w 1979 roku w Poznaniu. Posługuje się również pseudonimem artystycznym WuEsBe. Wojciech Bąkowski to jeden z najbardziej oryginalnych i wyrazistych artystów, działających w obszarze filmu animowanego. Jego twórczość – w pełni autorskie animacje, w których ekspresyjnym obrazom, towarzyszy niski, transowy głos artysty – zajmuje już znaczącą pozycję w świecie sztuki najnowszej, nie tylko w Polsce. Prace Bąkowskiego prezentowane były na wystawach zbiorowych i indywidualnych m.in. w: Muzeum Narodowym w Poznaniu, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, CSW Zamek Ujazdowski, Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki, w Gare Saint Sauveur na Festivalu LILLE 3000 we Francji, Kunstverein we Freiburgu, Sainsbury Centre for Visual Arts w Norwich. Zdobywa Paszportu Polityki w roku 2012.
Syny
Duet, który tworzą Robert Piernikowski (Napszykłat) i Przemysław Etamski. To spotkanie dwóch eksperymentujących muzyków na gruncie hiphopu i elektroniki. Surowy, swobodny przepływ beatów i słów, naturalna wymiana dźwięku bez kompromisów, muzyka brudna i cierpka, trafiająca prosto w serca i dusze. Duet działający wcześniej również pod nazwą P/E.
11
Łódzki duet. Tworzą go kompozytor i producent Paweł Cieślak (znany także z grup Fonovel, Blisko Pola, Almost Dead Celebrities, TRYP) odpowiedzialny za architekturę dźwięku oraz legenda łódzkiego podziemia Marcin Pryt (19 Wiosen, TRYP) – autor tekstów i pasaży wokalnych. Projekt w interesujący sposób podejmuje wątki obecne w tradycji muzyki klasycznej a także industrialnej, nieobce jest im inspirowanie się eksperymentami futurystów, a także doświadczenia pionierów muzyki elektronicznej z wszechobecnym punkowym szwungiem.
Jacek Sienkiewicz
O nim nie mówi się inaczej, niż jako absolutnym pionierze polskiej muzyki elektronicznej. Od lat stanowi muzyczną wizytówkę naszego kraju na świecie. Regularnie gra w klubach rozsianych po całym globie, a jego płyty można znaleźć w każdym szanującym się sklepie muzycznym. To bez wątpienia jeden z największych polskich producentów – zarówno w przenośni, jak i dosłownie, mierzy bowiem 2 metry wzrostu.
RSS B0YS
Duet o nieujawnionej tożsamości. Może są młodzi, może znani, a może starzy i debiutujący. Może są stąd, a może działają międzynarodowo. Na pewno postawili na tą konkretną muzykę, którą na swoim pierwszym albumie zamieścili, bo to się liczy. I już zapowiadają kolejny, bo od razu nagrali dwa. RSS Boy 1 zajął się reakcjami łańcuchowymi między dźwiękami a RSS Boy 2 wszystko to złapał w sieć kompresji łańcuchowej. Efektem jest muzyka, która wsysa słuchacza do swojego czarnego jądra. A afrykańskie i światowe pogłosy dodają tempa i temperatury. Ktoś mówi „techno”, inny „dziwne world music” albo „dark dub”, a prawdę znają tylko oni dwaj.
Zwichnięci Dandysi
Współpracowali z Requiem Records i Simple Logic. Tworzą muzykę post-etno-industrialną i ambient. Kolaże dźwiękowe wychodzące z improwizacji nie muszą oznaczać bełkotu twórczego – do tego dążą ZD, grupa, która może współpracować z każdym szukającym SŁUCHANIA, a nie SŁYSZENIA. Każda kropla deszczu ma przecież inny dźwięk. Powstali w kwietniu 1996 roku na gruzach duetu ODPAD. W latach 1997-98 grupa zagrała kilka koncertów w stolicy oraz wystąpiła ze skrajnie eksperymentalnym performansem „Światłociemni” w legendarnej Tęczy.
Chino
Artur Oleś, pochodzący z Katowic, pomieszkujący w Krakowie muzyk, grafik i plakacista. Dzięki fascynacji minimalistyczną, surową analogową grafiką postanowił znaleźć jej odpowiednik w muzyce elektronicznej, z którą eksperymentuje od 1999 roku, czyli od czasu kiedy zdobył pierwszy komputer. Jako wyznawca zasady „najtrudniejsze są najprostsze rozwiązania” zarówno w swojej działalności muzycznej, jak i graficznej osiąga zamierzone cele za pomocą jak najprostszych, a zarazem jak najintensywniejszych środków. Jest wielbicielem i wyznawcą rolandowego brzmienia z lat 80., w trakcie swoich występów gra nową mutację acid house, chicago i detroit. Dotychczas Chino wystąpił m.in. na: festiwalach Tauron Nowa Muzyka, Mediawave, Off Festival oraz supportując takich artystów jak: Oni Ayhun, Pole, Move D, Legowelt, DJ TLR, Faimont, Pier Bucci, Geoff White, Vladislav Delay aka Luomo, Jacek Sienkiewicz, Fenin, Frank Martiniq, SLG, Współtworzy projekty Elektronik Zoo i Radar Crew.
Patryck Cannon
Producent, autor muzyki do spektakli teatralnych, wokalista oraz gitarzysta zespołów punkowo-noisowych La Aferra i Noisesession. Aktualnie tworzy i występuje pod prawdziwym nazwiskiem, ukazując swoje emocje w muzyce elektronicznej. Jego występy charakteryzują się dużą dawką ekspresji i oparte są głównie na autorskich kompozycjach. Rok 2012 był dla niego przełomowy – wystąpił m.in. u boku Moodymana na Red Bull Music Academy Bass Camp w klubie 1500m2 oraz na głównej scenie festiwalu Audioriver w Płocku. 15 lutego usłyszymy po raz pierwszy na żywo materiał z digital EP, która ma swoją premierę tego samego dnia nakładem wydawnictwa Please Feed My Records z Zielonej Góry!
Odaibe
Solowy projekt Bartka Szlachcica – grafika i producenta pochodzącego z Wrocławia. Był on także perkusistą noise’owego zespołu oraz VJ-em, a swoje eksperymenty, zarówno muzyczne, jak i wizualne, prezentował w Polsce, Czechach, Włoszech, Anglii, Hiszpanii i Australii.
Gaap Kvlt
Zna się na przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Niesie bas, ambientalne drony i pustynny wiatr. Bliskowschodnie melodie pełne ciepłego powietrza miesza z mroźnym uczuciem niepokoju. Nieprzewidywalny i bezkompromisowy. Sprowadza spokój, by za chwilę przemienić go w totalny chaos. Soniczne opium. Kroczy przed czterema potężnymi królami, tak jakby będąc ich przewodnikiem.
BNNT
Konrad Smoleński i Daniel Szwed specjalizują się w soundbombingu: „niespodziewanych interwencjach dźwiękowych w przestrzeni publicznej”. Przy wykorzystaniu Bomby – stereofonicznego instrumentu strunowego produkcji własnej – oraz perkusji kreują bezkompromisowe, dźwiękowe szaleństwo, będące wypadkową noise, math rocka i porażającą próbą przełożenia wojny na język muzyki. Konrad Smoleński reprezentował Polskę na Biennale w Wenecji w zeszłym roku.
Paweł Kulczyński
Artysta dźwiękowy i eksperymentujący muzyk, autor niebanalnych koncertów plenerowych oraz instalacji dźwiękowych, jak teżzapalony budowniczy instrumentów analogowych. Miłośnik brzmień ekstremalnych. Zainteresowany obecnie społecznymi i przestrzennymi kontekstami muzyki, fenomenologią audiosfery i akustyką, zjawiskami losowymi, konceptualizmem, lenistwem i nudą, działaniem pozornym oraz psychodelią. Używa wielu narzędzi: DIY electronics, wideo, fotografii, buduje instalacje i instrumenty.
LDZ Music Festival
Organizatorzy
Bajkonur, Lokal, Muzeum Sztuki w Łodzi (MS1)
Kuratorzy
Wojciech Krasowski
Filip Kalinowski
Patroni medialni
TVP Kultura, RedBull Music Academy, The Quietus, Gazeta Wyborcza, Aktivist, Line-Out.pl, POPUP, Futu Magazine, SZUM, II Program Polskiego Radia, Glissando, Studenckie Radio „Żak” Politechniki Łódzkiej
Partnerzy
Wydział Kultury Urzędu Miasta Łodzi
WI-MA
O!PLA – Ogólnopolski Festiwal Polskiej Animacji
Hotel Savoy